پـایـه نـهم

به پـایـه نـُــــهـُـم دآت بِلاگ دآت آی آر خـــوش اومــَدیــن ;) برگرفته شده از payenohom.blog.ir

پـایـه نـهم

به پـایـه نـُــــهـُـم دآت بِلاگ دآت آی آر خـــوش اومــَدیــن ;)

پـایـه نـهم

Site RSS : PAYENOHOM.BLOG.IR/rss
پـایـه نـهم = littleadvicer.blog.ir

آخرین نظرات

پرخورها به بهشت نمی رسند

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۷ ب.ظ
توجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
+ دوستان منظور از پرخورها و قضیه ی بهشت و جهنم درباره ی کسانی نیست که زیاد غذا میخورند در رابطه با کسانی هستش که در اخلاق و رفتار افراط دارند و شهوت رانی میکنند و کینه توزی کارشان است !
ویژه نامه ماه مبارک رمضان
  • پرخورها به بهشت نمی‌رسند

«اى محمد! هیچ ظرفى نزد من مبغوض تر نیست از شکمى که پر باشد.»

پیامبر بزرگوار اسلام (صلى الله علیه وآله) می‌فرمایند: جبرئیل از سوى حق این پیام را براى من آورد که «اى محمد! هیچ ظرفى نزد من مبغوض تر نیست از شکمى که پر باشد.»
براى راه یابى به حکمت و اسرار هستى چاره اى جز سبک بار شدن از خوراک و شهوت و معصیت و گناه نیست، از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) روایت شده است: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا» سبک شوید تا ملحق شده و برسید.

http://www.islamiclife.ir/links/userfiles/images/1392/day-6.png
زمانی آتش سوزى در مدائن اتفاق افتاد، استاندار وقت جناب سلمان فارسى بود، از مردم خواست آنچه دارند بردارند و جان خود را نجات دهند. خود نیز جنس اندکى که داشت همراه با قرآن و شمشیر را برداشت و از عرصه حادثه جان خود را نجات داد، ولى دیگران تا آمدند وسایل گسترده و فراوان خود را جمع کنند آسیب دیدند و گرفتار زیان و خسارت شدند، سلمان فرمود «هَکَذَا یَنجُوا المُخِفُّون» این‌گونه انسان سبک بار در روز خطر نجات پیدا می‌کند.
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) فرمود: «اى على سبک باران نجات می‌یابند و سنگین باران هلاک می‌شوند.»

***
ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است برای اینکه از عادت‌های بد رها شویم مثل عادت به پرخوری.

نظرات (۳)

پس من نمیرم بهشت دیگه؟؟؟
پاسخ:
خب قد ، وزن و میزان غذا در روزت رو بده تا بگم میری بهشت یا نه :دی
الان من با نماینده خدا روی زمین حرف میزنم؟؟فرشته تغذیه؟
پاسخ:
دقیقا من کمک دستیار عزرائیلم :) اوا خواهر فرشته تغذیه کلاس منو داری پایین میاریا
کمک دستیار عزرائیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهر من جوونم ارزو دارم:(((((
پاسخ:
بلــــــــــــــــــه
چرا ناراحتی تازه باید خوشحالم باشی که پارتیت کلفته دوتایی میریم بهشت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی